woensdag 4 november 2009

Activiteitenschema

Je hoort de laatste tijd steeds meer over dat jonge kinderen veel te veel moeten. Na school naar balletles, pianoles, hockey en judo. Zelf spelen is er niet meer bij. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Engeland begint dit al heel vroeg. En omdat de hele dag thuis zitten ook zo saai is proberen we het ook maar eens. Straks moet ik immers weer gaan werken, dus nu kan het nog.

Ze zijn zelf te jong om te kiezen, dus dat doe ik. Ik ben dol op yoga. Dus proberen we baby yoga. Geweldig! Eigenlijk is het gewoon stiekem yoga voor de moeders. Postnatale yoga welteverstaan. Dat kan ik wel gebruiken. En bij welke yoga mag je nou je baby meenemen? Het laatste half uur is daadwerkelijk voor de baby’s. We doen twists, hobbelen ze op onze schoot, hangen ze ondersteboven. En zingen vooral veel liedjes. Linde vind het prachtig. Naderhand is er thee met koekjes en kunnen de moeders gezellig nakleppen. Dit gaan we vaker doen!

En kijk eens aan, ze doen ook peuteryoga. Dat vind Tijm vast mooi. Linde gaat mee, de wipstoel ook. Hier mogen de peuters eerst. In een kringetje zingen we liedjes en de peuters doen de bewegingen na. Soms gewoon ‘hoofd schouders knie en teen’, maar soms ook echte yoga. Tijm kan de ‘tree pose’ al heel goed. Na een half uur komt er een grote krat met speelgoed midden in de kring. Nu zijn de moeders aan de beurt.
De bedoeling is dat de kindertjes braaf gaan spelen.

Al snel heeft Tijm alle auto’s uit het krat verzamelt rond mijn voeten. Het yogaat wat lastig voor mij. Het andere speelgoed kijkt hij niet aan. En al snel is hij ook op de auto’s uitgekeken. Hij wil mee yoga-en. Sommige oefeningen doet hij heel goed. Bij ‘downwards facing dog’ hangt hij vrolijk lachend naast me. Bij andere oefeningen is het wat lastiger. Bij de brug klimt hij op me. En gaan we balanceren is het spelletje ‘mama omduwen’ favoriet. Maar och, het mag de pret niet drukken. Naderhand is er weer thee met koekjes en het was toch een geslaagde middag.

Nu hebben we echt de smaak te pakken. Al gauw volgen peuterzwemmen en muziekles. Mijn agenda wordt sluipender wijs wel wat vol. We hebben immers ook nog de wekelijkse middag met de groep van de zwangerschapscursus. En de tweewekelijkse Nederlands club. Ikzelf wil ook een keer naar de sportschool, die buik moet er immers af. En we moeten ook nog af en toe naar het park. En kleuren. En koekjes bakken. En kastanjes verzamelen om er mannetjes mee te maken. En de was moet ook nog gebeuren en de afwasmachine uitruimen. Ik weet niet hoe het met de kinderen zit, maar ik word nu toch wat bang voor een opkomende burn-out!

Gelukkig mag ik over een maandje weer aan het werk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten