woensdag 10 februari 2010

Telefoontje uit Zwitserland

'Hallo lieve Tijm, hoe gaat het ermee?'

'...'

'Ben je een beetje lief voor opa en oma?'

'...'

'En zijn oma en opa een beetje lief voor jou?'

'...'

'Vast wel. Jullie worden zeker erg verwend?'

'...'

'En hoe is het met Linde, lief als altijd?'

'...'

'Papa en mama hebben heerlijk geskied vandaag.'

'Mama!'

'Ja, mama. Dat ben ik. Ik mis je wel hoor. Papa ook.'

'Papa!'

'Papa zegt dat hij je een grote knuffel geeft. Omdat hij je mist. Behalve vanmiddag toen hij heel hard aan het skien was. Toen was hij even blij dat je er niet was. Mama ook trouwens.'

'...'

'Gisteravond hebben we heerlijk in het zwembad gelegen. Het was een warm zwembad, bronwater, met allemaal mineralen en elementen. Of zo iets. Daarin lagen we stomend in de koude berglucht naar de sterren te kijken. Heel romantisch, samen met papa.'

'...'

'Dat had je wel mooi gevonden denk ik, dat zwembad. Linde ook. Je kunt hier heel mooi sleeen. Volgend jaar mag je mee. Dan mag je leren skieen.'

'...'

'En wat heb jij gedaan vandaag? Heb je met de trein gespeeld? En de duplo?'

'...'

'Weet je het zeker? Ik denk dat je wel met de trein hebt gespeeld.'

'Tein. Toobouw'

'Echt waar, wat leuk. Samen met opa en oma?'

'Omaopaoma.'

'Mag ik oma weer even aan de lijn?'

'...'

'Tijm, geef oma even.'

'...'

'Tijm, liefie, een dikke kus van mama, geef je hem door aan Linde? Maar mag ik nou oma weer even?'

'...'

'Bye bye, Tijm'

'Bye bye, mama.'

2 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven! Herkenbaar.
    Hé, dank je voor je mail.
    Ik reageer nog. ( per mail)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wt eenleuke post/log! Jullie waren lekker samen even weg? heerlijk
    oooh zouden wij ook moeten doen.

    leuke achtergron ook hier!

    BeantwoordenVerwijderen